Tips


Fysieke inspanning

Je slaapt beter als je lichamelijk vermoeider bent. Het is wetenschappelijk bewezen dat er een verschil in hersenactiviteit tussen overdag en ‘s nachts is. Als je de hersen activiteiten overdag omhoog brengt, komen deze ‘s nachts tot rust. Gevolg hiervan: Je slaapt beter. Doe alleen minimaal 1 uur voor het slapen gaan geen fysieke inspanningen meer.

Slecht in slaap komen, Wat kunnen we hier aan doen?

Ga voordat u naar bed gaat ontspanningsoefeningen doen. Op uw eigen manier of door middel van meditatie technieken. Neem voor het slapen gaan een lekkere warme douche. Doe dit wel minimaal een half uur voordat u wilt gaan slapen. Uw lichaam koelt af tijdens het slapen. Gaat u direct na het douchen slapen dan is uw lichaam te warm. Lezen of tv kijken. Dit is het meest gebruikte ritueel. Let wel op dat u geen zware kost leest en kijk liever iets simpels en ontspannends op tv. Vermijd zware maaltijden en cafeïne houdende dranken voor het slapen gaan. Houd regelmaat aan in uw slaappatroon, zodat uw lichaam hieraan went en zich al klaarmaakt voor het slapen gaan.

Om een zo fris en schoon mogelijk slaapcomfort te beleven, kunt u het beste meteen nadat u bent opgestaan uw dekbed luchten. Dit kan door middel van het buiten hangen en minimaal even opkloppen en op het voeteneind van uw bed neerleggen, zodat het matras ook optimaal ventileert.



Assortiment

Nieuws

Nieuw Massief houten ledikanten


Nieuw in de collectie van Het SlaapHuys, de massief houten ledikanten van het Zwitserse

Lees meer

Tevreden klanten / topsporters aan het woord


Een goed matras is belangrijk, zeker voor topsporters met een beginnende hernia. We kunnen

Lees meer

Mlin actie 25% korting op alles van Mline


Mline actie weken. 25% korting op alles van Mline. Matrassen, boxsprings, bodems en kussens.

Naar boven